Моїм розумникам та розумницям


Завдання для підготовки до олімпіади

  1. Написати новорічне вітання своїй вчительці.
  2. Поділи слова для переносу: гайок, від’їжджає, гудзик, сойка.
  3. До поданих слів дібрати слова, близькі за значенням:
    ввічливий -
    копиця -
    жара -
    хуртовина -
  4. Записати якомога більше слів ознак до поданих слів, скласти і записати одне речення, використавши одне із них:
    зима –
    гриби –
  5. З поданих слів склади речення, підкресли головні члени. В іменниках понач закінчення.
    Іній, дерева, вранці, сріблястий, на, з’явитися.
  6. Перевір текст, виправ помилки і запиши його правильно. Добери заголовок.
    Пришла зема. Випав сніх. Зимля вкрилася білим покревалом. Дирева і кущі одяглися в лехкі снігові шуби. Багато птахів жеве взимовому лісі.
  7. Усне завдання:
    Як ви розумієте народну мудрість:
    Пташка красна своїм пір’ям, а людина – ділом.
  8. Запиши речення в такій послідовності, щоб утворився текст. Устав пропущені літери. До утвореного тексту добери заголовок, запиши його перед текстом. Склади кінцівку тексту (2-3 речення) й допиши її.
    Раптом у дол..ні з-за лісу з’явилася хмарка. Це зовсім і не хмарка, а в..л..чезна зграя шпаків. Вона насувалася швидко і зростала на очах. Сонячний осінній день.
  9. Запиши слова за алфавітом, постав наголос.
    Завдання, ознака, заняття, олень, виразно, новий, посередині, фартух.
  10. Добери і запиши до прикметників порівняння.
    Неповороткий, наче ...
    Полохливий, як ...
    Злий, як ...
    Упертий, як ...
  11. Заміни вислови одним словом, це слово запиши. Склади і запиши речення з одним із висловів.
    Пекти раки –
    Точити теревені –
    П’ятами накивати –
    Повісити носа –
    Набрати води в рот –
1. Запишіть речення в такій послідовності, щоб утворився текст. Доберіть заголовок і запишіть перед текстом. Допишіть 2-3 речення.
Дзвінко співають птахи, дзюркочуть попід деревами струмочки. Радісна, гомінка і пахуча весна. Теплий вітер пробігає у верховітті. ... (10 б)
2. Запишіть слова за алфавітом, поставте наголос.
Зошит, ознака, виразно, запитання, новий, високо, одинадцять. (5 б)
3. Поділіть слова для переносу.
Підйом, ходжу, олівець, близький, кільце. (5 б)
4. З поданих слів складіть речення, підкресліть головні члени.
Пташки, наповнить, гаї, незабаром, і, спів, сади. (5 б)

5. До поданих слів доберіть слова, близькі за значенням.
Лагідний- ..................
Говорити- ................
Шлях-.................
Хата-................. (5 б)

1. Уважно прочитай речення. Знайди зашифровані назви дерев. Запиши їх за алфавітом.
Зразок: Іду берегом річки.
У Лесі новий буквар. Упали папірці зі столу. Мама бере за руку синочка. Для Павлика штани купили. Літо поля заквітчало.

2. Поділи текст на речення. Запиши його, правильно розставляючи розділові знаки.
Як хороше в лісі а скільки тут грибів он майнула білка куди вона сховалася де її хатка а ось летить павучок щасливої тобі дороги.

3. Серед поданих слів знайди протилежні за значенням і запиши їх парами.
Похмурий, ледар, трудівник, лінь, ясний, низький, багатий, високий, біда, бідний!

4. Спиши речення. Встав пропущені букви.
У садочку гралися ...сип та ...ня. Від син...го цвітіння л…ону здавалося, що то не поле, а море розкинулося перед ...го очима.

5. Уклади розповідь про свою сім'ю.



1. Перебудувати розповідне речення у питальне.
У лісі голосно співали пташки .
_____________________________________________________________________________________
2. Взяти у «хмаринку» спільнокореневі слова.
гай лікарня лис
ліс лікар лиса
діброва лікувати лисом
3. Доберіть три слова за схемами.
¬  ͡   Λ □,     ͡   Λ □,     ¬ ͡   Λ
__________________________________________________________________
4. Встав пропущені префікси з- , зі- , с- .
…ставте, …ший, …пекти, …тихає, …тріть, …варити, …формувати, …мити,
…чесати, …грійте.
5. Встав, де потрібно апостроф.
В…юн, бур…як, бур…ян, рум…яний, гр…ядка, об…їзд, в…ється, син…є.
6. Вставити пропущені букви. У першому реченні підкресліть головні і другорядні члени речення.
Взимку господарює моро… . Він одягнув усі… в теплі шу…ки. Сте…ки і дорі…ки засипав сні…ком.

7. Скласти текст за поданим початком.
Настала зима. Насипало багато снігу.

Завдання 
ІІ етапу XVIIМіжнародного конкурсу з української мови 
імені Петра Яцика 
3 клас 

1. Напиши твір за поданою кінцівкою. 
… 
Тепер не боїться берізка вітру. Росте вона високим струнким деревцем. А Сергійко радіє, що допоміг білокорій стати на ноги. 
12 балів. 

2. Випиши у три колонки: 
1) Слова, у яких звуків і букв порівну; 
2) Слова, у яких звуків менше, ніж букв; 
3) 3) слова, у яких звуків бфльше, ніж букв. 
Апельсин, кишеня, дзьоб, їжак, директор, джерело, вогнище, секунда, комп’ютер. 
6 балів. 

3. Запиши слова в абетковій послідовності. Постав наголос. 
Ознака, предмет, читання, вулиця, понеділок, ерговий, завдання, ведмідь. 
4 бали. 

4. Прочитай. Відредагуй текст, доповнюючи його прикметниками так, щоб можна було відчути красу природи вранці. 
Аж ось засяяв ранок. Із-за обрію викотилось сонце. Туман почав танути, тулитися до землі. Скрізь заблищали краплини роси. 
6 балів. 


І варіант 
1. Виконати математичні дії і записати слово:  КОР-О+И+НИ+ЦКЯ-К
2. Скласти ланцюжок слів (6слів), де останній склад попереднього слова є першим складом наступного.
3. До слів – назв предметів дібрати слова назви ознак:
Осінь- 
Слово-
4. Написати хто (що) чим славиться:
Соловейко -
Колос –
Джерельце –
Сонце –
5. Скласти з окремих слів речення так, щоб підмет стояв на початку речення:
а) На, звила, кущ, пташка, гніздо.
б) В, дзюрчить, канавки, вода.
Підкреслити підмет і присудок.6. До виділених слів дібрати протилежні за значенням так, щоб похмура картина природи змінилася на протилежну. Дібрати заголовок. 
Важкі чорні хмари пливли по небу.
Сердитий вітер гойдав віти дерев.
Жовте листя сумно тріпотіло од вітру.
Настала пізня осінь.
7. Продовжіть міркування (6-8 речень)
Ліси треба охороняти, тому що …

ІІ варіант 

1. Поставити наголос в словах:
Запитання, завдання, предмет, ознака, листопад, шофер, читання, виразно.
2. Скласти ланцюжок слів (10 слів), де останній склад попереднього слова є першим складом наступного слова:
Калина –
3. Доповнити речення, щоб кожне наступне речення було більше на одне слово:
Ми працюємо.
4. До слів дібрати іменники:
Пливе – 
Біжить –
5. Вставити антоніми і записати текст:
У великої річки був брат … струмок.
Близькі родичі, вони були, як рідні.
Струмок вузький, а річка … .
Струмок швидко мчав з гори, а річка … несла свої води.
Та все ж мілководний струмок і … річка були вірними друзями.
6. Скласти текст, дібрати заголовок:
Як тільки спаде надвечір’я, солов’ї тут змагаються співочим хистом. Зійди у травні на Тарасову гору. І слухають цю солов’їну хвалу Кобзареві Дніпро, українське широке поле і вся Україна. І тебе зачарують співом солов’ї. З кожного гаю лине своя полум’яна пісня.
7. Продовжити прислів’я
а) Не відкладай на завтра те, що … .
б) За двома зайцями побіжиш … .
в) Праця людину годує, а … .
8. Скласти твір – мініатюру (6-8 речень) на тему ”Без книг не уявляю свого життя”
ІІІ варіант

1.     Дописати букви, щоб вийшли три різні слова .. ак, ..ак, …ак. 
2.     Виписати слова, в яких звуків і букв однаково. 
Дзиґа, пам’ять, ялинка, щоденник, дощик, заєць, подія, пам’ятник, коридор, волосся. 
3.     Утворити нові слова з слів, переставляючи букви. 
Волога –
Ватра – 
Синок –
Слово – 
Коні – 
4.     Записати 6 (шість) слів, у яких після букви ”р” не ставиться апостроф. Кожне слово ввести в речення. 
5.     Списати. У кінці речень поставити потрібні розділові знаки. 
Скоро зимові канікули
Скільки днів вони тривають
А скільки свят під час канікул
Як цікаво
Ми всі любимо відпочивати
Яка чудова пора року зима
6.     Замінити вислови одним словом – синонімом 
Бити байдики –
Пекти раків –
Закарбовувати на носі –
Кивати п’ятами –
Тримати язик за зубами –
Як дві каплі води –
7.     Дописати казку. Придумати заголовок. 
У прекрасної царівни Весни було три брати: Березень, Квітень, Травень. Березень був якийсь дивний. То веселий і теплий, із Сонечком дружить, то … .
Середній брат Квітень був … . А травень … .

ІV варіант
1.     Виписати слова, в яких звуків менше 
Щавель, плаття, юннати, їдальня, пам’ять, яблуко, дзюрчать, Юрась. 
2.     Записати приклади слів до поданих звукових моделей (по 1 слову) 
[- 0 = : 0], [- 0 – 0 = : 0], [- 0 - - 0 – 0 = : 0 ] 
3.     Доповнити вірш влучними словами. 
Люблю я українську … ,
Що розквітає на вустах,
Бо наймиліше – рідне … ,
Воно із … пророста.
4.     Утворити слова, змінивши одну букву у слові НОГА.

5.     Перебудувати текст – розповідь у текст-міркування. 
Птахи наші друзі. Вони знищують шкідників лісу. А ще вони радують нас своїм співом. Бережіть птахів! 
6.     До сполучення слів, вжитих у переносному значенні, дібрати сполучення слів у прямому значенні. 
Ліс дрімає –
Золота осінь –
Сонна пустеля –
Солодкі слова –
Срібний голос –
Суха мова -
7.    Записати прізвища в алфавітному порядку. Виберіть з кожного слова другу букву і запишіть вислів, що утворився. 
Гамалія, Чубинський, Заньковецька, Єжицький, Січинський, Кухаренко, Кальченко, Кметь, Івченко, Зюрчишин, Абраменок, Ухніцький, Опанасу, Мстиславець. 
8.     Написати твір-мініатюру (6-8 речень) на тему ”Портрет моєї мами” 

V варіант

1. Перебудувати спонукальне речення в розповідне
Бережіть книги – джерело знань!
2. Замінити речення словосполученнями прикметника й іменника.
а) Вітер, який проникає до тіла через весь одяг - …
б) Проміння, яке засліплює очі своїм сяйвом - …
в) Чоловік, який надзвичайно високий - …
3. Утворити нові слова з слів, переставляючи букви.
фара - 
салат –
Марія – 
товар –
4. В кінці кожного речення поставити потрібний розділовий знак. Слова, що в дужках записати у формі звертання.
- Що ти, (донечка), шепочеш
І чому це ти не спиш
- Я (матуся), спати хочу, але треба вчити вірш
5. Дібрати і записати протилежні за значенням слова
Тихе читання –
Тихий голос –
Тиха вулиця –
Тихе море –
Тиха погода –
6. Прочитати текст. Вставити пропущенні орфограми. Дібрати до нього влучний заголовок.
Світає. Куди щез місяць? І зірочки пірнули у синю безодню неба, .ого край запалав рожевим полум'ям. То сонечко прокинулось! За.веніла піснями земля. Вона .иро вітає новий день.
7. Утворити нове слово, додавши одну букву (на початку, всередині або в кінці)
Ім’я, уха, сова, буря, порт, тир, метр.
8.  Зі слів кожного рядка скласти речення і записати їх в такому порядку, щоб вийшов текст. Дібрати до тексту заголовок.
4. На, лежить, хитра, снігу, лисиця.
2. Над, кружляють, нею, ворони.
5. Лисиця, ноги, очі, і, витягнула, закрила.
1. Одна, клюнула, хвіст, в, лисицю, ворона.

3. Тут, спіймала, ворону, і, побігла, в, лисиця, ліс.

                                                             
VІ варіант


1.     Запишіть одним словом.

Сильна заметіль - …                 Велике нещастя - …
Великий дощ - …                     Буря на морі - …
Сніг, дощ, град - …
2.     Прочитайте вірш. Випишіть назви птахів, розміщуючи їх в алфавітному порядку.
В теплі подались краї
Гуси, чаплі, соловї,
Журавель, зозуля, шпак,
Трясогузка, стриж і грак,
Жайворонок польовий,
Вивільга, деркач прудкий,
Конопляночка-співаночка,
Лебідь, ластівка і качка.
І.Величко
3.     Змініть словосполучення синонімічним словом.
    Шкільна сумка - …; очний лікар - …; дитячий лікар - …; кімната для навчання - …; пересувний цирк - …; мамин батько - …; шкільний стіл - … .
4.      Визначте і напишіть у поданих словах кількість звуків та букв, якими вони позначаються.
Джерельце - …зв., …б.                    Вються - …зв., …б.
Щавель - …зв., …б.                         Єдність - …зв., …б.
Бездоріжжя - …зв., …б.
5.     Складіть і запишіть твір на тему «Моє місто».
                                                           VІІ варіант

1.     Перекладіть слова українською мовою.
Насекомое -                        муравей –
пчела -                                стрекоза –
бабочка  -                           кузнечик –
божья коровка -                 оса –
2.     Коли так кажуть?
Буде й на нашій вулиці свято –
Переливати із пустого в порожнє –
Ведмежа послуга –
Як вареник у маслі –
Душа в пяти втекла –

Розділіть слова у реченнях і запишіть без помилок.
Безтерпіннянемаєуміння.
Книгавчитьякнасвітіжить.
Сьогоднішньоїроботиназавтраневідкладай.
Робочірукигоривернуть.
Видномайстрапороботі.
Беззірокнемаєнебозводу, безмовинемаєнароду.
4.     Запишіть якнайбільше ознак до поданих слів.
Літо (яке?)…
Кішка (яка?)…
5.     Скдадіть і запишіть твір на тему «Моє хоббі».






Зазирни. Тут цікаво.


Квілінг. Сніжинки.
http://pedpresa.ua/173552-kviling-pochatkovyj-riven-snizhynky-do-novorichnyh-svyat.html 

Для допитливих

Немає коментарів:

Дописати коментар